al contingut a la navegació Informació de contacte

Les notícies de l'associació

Visita de la presidenta i la gerent de la FECEC a l’associació Fènix

La recent nombrada presidenta de la Federació Catalana d’Entitats contra el Càncer (FECEC), Sra Maria Assumpció Vilà, ha realitzat una visita per conèixer de primera mà, la realitat de l’entitat de Solsona. Ha vingut acompanyada per la Sra Clara Rosas, gerent de la federació i han estat rebudes al Centre Cívic de Solsona per la directora Sra Montserrat Ravell i la junta de Fènix.

«Una exposició, una vida» en memòria de Tresa Mujal a l’ajuntament d’Olius

Del dia 5 de març i fins el dia 22 d’abril, l’ajuntament d’Olius acull una exposició de pintures de la «Tresa» Mujal, una veïna del Pi de Sant Just nascuda a Solsona i que un cop jubilada va descobrir en la pintura un refugi per donar sortida a la seva inquietud artística. Havia dit que «l’edat no és cap impediment per fer el que sempre havíem desitjat» i en el moment del traspàs a l’edat de 98 anys, va llegar una nombrosa obra pictòrica.

Després de dos anys, Fènix celebra el Dia Mundial Contra el Càncer

Aquest any s'ha reprès la celebració, després de dos anys aturada pel covid, comptant amb la col·laboració del Banc de Sang i de Teixits, empresa pública del Departament de Salut de la Generalitat de Catalunya, i de l’Associació de Donats de Sang del Solsonès, per tal de sensibilitzar a la població sobre la donació de medul·la òssia. Un tipus de donació que és imprescindible per a molts pacients amb leucèmia i mieloma múltiple.

Dia Mundial Contra el Càncer 2022

El divendres dia 4 de febrer, Fènix s’afegeix a la convocatòria anual que la Unió Internacional Contra el Càncer (UICC) organitza amb el lema «Per una atenció més justa», incidint en la desigualtat i amb la proposta que cal actuar individualment o col·lectivament, més enllà del dia senyalat.

Mes de cent setanta nens i nenes dels centres escolars de Solsona participen a l’Hort d’en Marçal

El projecte «Hort d’en Marçal» es una activitat pedagògica per menjar sa que promou la Federació Catalana d’Entitats contra el Càncer (FECEC) en col·laboració amb l’Associació Fènix d’ajuda i suport contra el càncer. Una activitat adreçada a les deu aules de P5 amb un total de cent setanta-nou alumnes de les escoles Arrels I, Setelsis i El Vinyet de Solsona

L’Escola Arrels de Solsona, col·labora amb l’Associació Fènix facilitant la trobada de voluntariat online

El dia 21 de novembre ha tingut lloc la XVI Trobada del Voluntariat en l’àmbit oncològic, que a causa del covid, s’ha celebrat de forma virtual. Amb el lema «El valor dels petits gestos» s’ha volgut reconèixer la tasca dels voluntaris que es dediquen a aquest àmbit a Catalunya, agraint la seva feina en un context molt complex de pandèmia que ha obligat a adaptar-se a les necessitats dels malalts de càncer.