al contingut a la navegació Informació de contacte

Fènix presenta una nova edició de «Banys de bosc»

El proper dissabte 16 d’octubre l’associació Fènix organitza conjuntament amb el Centre Sanitari de Solsona, una nova edició de Banys de bosc, el primer després de l’aturada a causa del covid

DILLUNS 11 OCTUBRE 2021

Els banys de bosc es basen en una tècnica recuperada d'èpoques mil·lenàries i aquest concepte va ser incorporat per primera vegada al Japó, on fa anys que exploren els boscos madurs i els beneficis que aquests mostren sobre les persones que hi caminen silenciosa i pausadament. Consisteix bàsicament en reconnectar amb la naturalesa que ofereixen els boscos, obtenint nombrosos beneficis per la salut de qui ho practica.

Un bosc terapèutic, ha de tenir una sèrie de característiques: sobretot, que sigui un bosc madur. Els arbres, quan envelleixen deixen anar una quantitat més elevada d’olis essencials, que han demostrat ser molt beneficiosos per la salut a l'inhalar-los. Durant un bany de bosc, es realitzen diferents activitats pensades per a la salut a través d'escoltar el silenci, caminar lentament, respirar, relaxar-se... En resum: estimular i contemplar els sentits. Banyar-se en l'atmosfera d'un bosc comporta, entre altres coses, la disminució de la freqüència cardíaca i de la tensió arterial, la disminució dels nivells d’hormones de l'estrès, la relaxació cerebral i, alhora, l'activació del sistema immunitari.

La sessió del dia 16 d’octubre estarà guiada per Marisa Fumaz, infermera del Centre sanitari de Solsona, es oberta a tothom i apta per qualsevol condició física. La inscripció es gratuïta i les places limitades. El punt de trobada es el Centre Sanitari a les 10h i caldrà desplaçament amb vehicle a 5 Km de la sortida.
Per fer la inscripció cal trucar al telèfon de Fènix 619 684 762 (Ramon)