Activitats a Solsona en la Setmana Catalana de Prevenció del Càncer 2022

La Federació Catalana d’Entitats contra el Càncer (FECEC), a la qual pertany l’associació Fènix, organitza la Setmana Catalana de Prevenció del Càncer (SECAPC) del 30 de setembre al 7 d’octubre, que enguany arriba a la seva XI edició. Amb el lema ‘Menja sa i mou-te’, té com a objectiu fomentar estils de vida saludables per reduir el risc de desenvolupar aquesta malaltia.

Hort d’en Marçal 2021. Preparació de la fruita per les escoles de Solsona

DIVENDRES 30 SETEMBRE 2022

L’Organització Mundial de la Salut (OMS) assenyala que entre un 30 i un 50% dels càncers es poden prevenir amb un seguit d’hàbits saludables. A banda d’evitar el consum de tabac i alcohol, els experts recomanen fer activitat física a diari i seguir una alimentació saludable. Per aquest motiu,  el lema de la SECAPC, posa l’èmfasi en la necessitat de fer exercici de manera continuada i seguir una dieta rica en fruites i verdures, reduint el consum d’aliments rics en greix i de begudes i aliments ensucrats.

Activitats per adults i infants

Dijous dia 6 d'octubre a les 18h al Casal Cívic de Solsona,tindrà lloc un taller d’alimentació saludable a càrrec de la dietista Sandra Boneu. L’activitat es gratuïta amb places limitades, pel que es recomana inscripció prèvia.

D’altra banda els dies 6 i 7 d’octubre arribarà l’activitat infantil L’Hort d'en Marçal” a les escoles de Solsona per animar els infants d’entre 5 i 7 anys a menjar fruita. Mitjançant un vídeo, els més petits treballaran a les aules les propietats de la fruita i elaboraran unes broquetes de fruita que podran després menjar-se. L’objectiu és ajudar-los a desenvolupar un estil d’alimentació saludable que els acompanyi tota la vida. L’associació Fènix  col·laborarà en aquestes activitats, que tenen el suport de Supermercats Caprabo, encarregats de la donació de la fruita.

Galeria d'imatges